Spis treści:
§ 1. Postanowienia wstępne
§ 2. Definicje
§ 3. Informacje Ogólne
§ 4. Usługi elektroniczne w Sklepie internetowym
§ 5. Zawarcie umowy i dostarczenie Produktu
§ 6. Cena i sposób zapłaty za zamówiony Produkt
§ 7. Reklamacja Produktu
§ 8a. Prawo odstąpienia od umowy Klienta będącego Konsumentem
§ 8b. Prawo odstąpienia od umowy Klienta niebędącego Konsumentem
§ 9. Pozasądowe Sposoby Rozpatrywania Reklamacji i Dochodzenia Roszczeń oraz Zasady dostępu do tych Roszczeń
§ 10. Odpowiedzialność i gwarancje Sprzedawcy
§ 11. Postanowienia Końcowe
§1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
1. Sklep internetowy dostępny na stronie internetowej pod adresem www.odnmeritum.pl, prowadzony jest przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „MERITUM” wpisany do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych pod numerem 274555, przez Urszulę Bancerz działającą pod firmą Centrum Doradztwa Finansowego Urszula Bancerz z siedziba w Łukowie.
Dane kontaktowe:
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ,,MERITUM’’
ul. Ks. Brzóski 17
21-400 Łuków
NIP: 825 000 0034
REGON: 385956250
2) adres poczty elektronicznej:
biuro@odnmeritum.pl
3) numer telefonu:
+48 784 684 362, (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16).
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców, Jednostek Publicznych i innych podmiotów korzystających ze Sklepu internetowego oraz określa zasady związane z zakupem Produktów oferowanych przez Sklep.
§2. DEFINICJE
Ilekroć w niniejszym Regulaminie użyte są wymienione poniżej terminy należy przez nie rozumieć::
10) FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy;
11) USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu;
12) ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy ze Sprzedawcą;
13) STRONY – Klient i Sprzedawca;
14) DNI ROBOCZE – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
15) USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.);
16) KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
§3. INFORMACJE OGÓLNE
1. Administratorem Danych Osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca. Dokładne zasady przetwarzania Danych Osobowych wskazane zostały na naszej stronie www.odnmeritum.pl w stopce Polityka Prywatności.
2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikatów i danych przekazywanych w Sklepie, wdrożone zostały środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione Danych Osobowych przesyłanych przez Internet.
3. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
4. Klient korzystający ze Sklepu jest zobowiązany do:
1) korzystania ze Sklepu zgodnie z dobrymi obyczajami oraz z poszanowaniem dóbr osobistych innych podmiotów;
2) korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu;
3) korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania;
4) niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym;
5) niepodejmowania działań polegających na rozsyłaniu lub umieszczaniu w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam);
6) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
5. Wszelkie materiały i zasoby, opublikowane w Sklepie, stanowią wyłączną własność Sprzedawcy. Są one objęte prawem autorskim. Kopiowanie i rozpowszechnianie materiałów i zasobów, wymaga każdorazowo pisemnej zgody Sprzedawcy.
6. Wyjątkiem od powyższego zapisu, będą materiały i zasoby, zawarte w poszczególnych Szkoleniach, w tym w szczególności opracowania tekstowe, pliki graficzne, pliki PDF, wzory pism i umów, kalkulatory, szablony, nagrania audio i video. Uczestnik może je kopiować i wykorzystywać bez pisemnej zgody Sprzedawcy wyłącznie na użytek własny, w tym na potrzeby działalności zawodowej, nie konkurencyjnej do działalności zawodowej Sprzedawcy.
§ 4. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
1) Usługa Konta polega na umożliwieniu Klientom korzystania z funkcjonalności Sklepu po zalogowaniu się.
2) Bez rejestracji Konta, Klient może jedynie przeglądać Produkty Sklepu oraz składać zamówienia poprzez Formularz Zamówień na Szkolenia stacjonarne. Klient, który zarejestrował Konto, ma dodatkowe możliwości: składanie zamówień na wszystkie Szkolenia dostępne w Sklepie, dodawania produktów „do ulubionych” i polecania ich znajomym, śledzenia historii zamówień.
3) Klient może zarejestrować Konto w Sklepie w dwojaki sposób. Poprzez naciśnięcie na stronie Sklepu pod adresem www.odnmeritum.pl zakładki „Logowanie/Rejestracja” lub może zarejestrować Konto podczas składania zamówienia za pośrednictwem Sklepu.
4) Zarejestrowanie Konta w Sklepie wymaga wypełnienia formularza rejestracji przez podanie adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail), hasła oraz telefonu kontaktowego. W celu dokonania rejestracji Konta wymagane jest także zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta niniejszego Regulaminu, a także Klauzuli informacyjnej.
5) Po wypełnieniu formularza rejestracji należy nacisnąć przycisk „Zarejestruj się”. Następnie, na podany w formularzu rejestracji adres poczty elektronicznej (adres e-mail), zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca zarejestrowanie Konta. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Klientowi założenia i korzystania z Konta na stronie internetowej Sklepu zostaje zawarta w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości elektronicznej potwierdzającej zarejestrowanie Konta.
6) Usługa Konta jest dobrowolna, świadczona jest nieodpłatnie i na czas nieoznaczony.
7) Po zarejestrowaniu Konta, Klient może zalogować się do Sklepu podając wskazany podczas rejestracji adres poczty elektronicznej (adres e-mail) oraz hasło.
8) Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Konta w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, w szczególności przez przesłanie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@odnmeritum.pl albo w formie pisemnej na adres pocztowy ul. Ks. Brzóski 17, 21-400 Łuków, żądania usunięcia Konta wraz ze wskazaniem adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail) aktualnie zarejestrowanego w Sklepie.
9) Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Konta z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia z ważnych przyczyn, do których należą:
10) Sprzedawca może złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usługi Konta przesyłając Klientowi oświadczenie o wypowiedzeniu umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej (adres e-mail) aktualnie zarejestrowany w Sklepie.
11) Wypowiedzenie umowy o świadczenie usługi Konta przez którąkolwiek ze Stron, jak również rozwiązanie umowy o świadczenie usługi Konta za zgodą obu Stron, będzie skutkowało zablokowaniem i usunięciem Konta ze Sklepu.
12) Wypowiedzenie umowy o świadczenie usługi Konta przez którąkolwiek ze Stron, jak również rozwiązanie umowy o świadczenie usługi Konta za zgodą obu Stron, nie ma wpływu na prawa nabyte przez Strony przed wypowiedzeniem lub rozwiązaniem umowy.
2. Usługa polegająca na złożeniu Zamówienia przy pomocy elektronicznego Formularza Zamówienia oraz aktywnej poczty elektronicznej.
3. Usługa świadczona drogą elektroniczną polegająca na przesyłaniu biuletynu informacyjnego – Newsletter.
2) W ramach usługi Newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (adres e-mail), wysyłana spersonalizowana i dobrana do indywidualnych potrzeb Klienta jest informacja w formie listu elektronicznego (e-mail). Newsletter zawiera w szczególności informacje o ofercie Produktów Sklepu i wysyłany jest nieodpłatnie.
3) Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, zrezygnować z usługi Newsletter, klikając na link umieszczony w stopce każdego Newslettera, wybierając przycisk „tutaj” w treści zdania: „Jeśli nie chcesz otrzymywać w przyszłości podobnych wiadomości kliknij tutaj”, co będzie jednoznaczne z cofnięciem wyrażonych wcześniej zgód, o których mowa w niniejszym paragrafie ust.3 pkt. 1
§5 ZAWARCIE UMOWY I DOSTARCZENIE PRODUKTU
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie zgodnie z § 2 ust. 2 pkt. 1-3 Regulaminu. Automatycznie, po złożeniu takiego Zamówienia, zostanie wygenerowana Faktura VAT.
2. Warunkiem zawarcia Umowy na Szkolenie jest także zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta niniejszego Regulaminu oraz Klauzuli informacyjnej
3. Umowa z Klientem na wybrane Szkolenie zawierana jest przed rozpoczęciem Szkolenia, najpóźniej na jeden Dzień Roboczy przed jego rozpoczęciem, z zastrzeżeniem wyczerpania miejsc na to Szkolenie. Niniejszy zapis nie dotyczy Umowy zawieranej na Webinaria na Żywo.
5. Umowę na Webinaria na Żywo, Klient może zawrzeć najpóźniej do 23:59 dnia poprzedzającego termin tego Webinarium.
6. Informacje znajdujące się w Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Klient składając Formularz za pomocą Sklepu, składa ofertę i zawiera Umowę na wybrane Szkolenie, na warunkach podanych w informacji o tym Szkoleniu.
7. Zakupione Szkolenie zostanie udostępnione Klientowi poprzez przesłanie mu go, w formie linku,
na jego Konto w Sklepie. Zapis ten dotyczy szczególnie Szkoleń typu Webinaria na Żywo i Webinaria Nagrane. W przypadku Szkoleń stacjonarnych, Konto w Sklepie nie jest wymagane, dlatego też informacje o Szkoleniu mogą być wysyłane na prywatnego maila Klienta, wskazanego w Formularzu Zamówień.
§6 CENA I SPOSÓB ZAPŁATY ZA ZAMÓWIONY PRODUKT
Ceny w/w dotyczą jednej sztuki Produktu.
Numer konta: 02 1500 1663 1216 6007 1095 0000
§7 REKLAMACJA PRODUKTU
§8a PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY KLIENTA BĘDĄCEGO KONSUMENTEM
1. Zgodnie z treścią Ustawy o prawach Konsumenta, Klient – Konsument ma prawo odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, w terminie 14 dni od daty jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
2. Klient – Konsument, który zalogował się w celu uczestniczenia w wybranym Webinarze, rezygnuje z prawa do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu.
3. W przypadku rezygnacji Klienta – Konsumenta w trakcie trwania Szkolenia, Sprzedawca zwróci Klientowi – Konsumentowi uiszczone wynagrodzenie, pomniejszone o wynagrodzenie za zajęcia, w których wziął udział. W przypadku nieuiszczenia wynagrodzenia Klient – Konsument zapłaci Sprzedawcy wynagrodzenie za zajęcia, w których wziął udział.
4. Oświadczenie Klienta – Konsumenta może być złożone w dowolny sposób, zapewniający jednak Sprzedawcy możliwość zapoznania się z jego treścią. W szczególności oświadczenie może być złożone na piśmie, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ,,MERITUM’’ ul. Ks. Brzóski 17, 21-400 Łuków lub wysłane w formie elektronicznej na adres e-mail: biuro@odnmeritum.pl
4. Sprzedawca niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia, zwróci Klientowi – Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
5. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient – Konsument, chyba że wyraźnie zgodził się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
§8b PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY KLIENTA NIEBĘDĄCEGO KONSUMENTEM
1. Klient niebędący Konsumentem może odstąpić od Umowy w następujących przypadkach:
1) śmierć osoby bliskiej Klienta i/lub Uczestnika (współmałżonka, dziecka, rodziców, rodzeństwa, powinowatego, osoby pozostającej we wspólnym pożyciu);
2) ciężka choroba Klienta i/lub Uczestnika uniemożliwiająca wzięcie udziału w Szkoleniu;
3) konieczność wywiązania się z obowiązku wobec organów władzy publicznej, o których Klient nie wiedział zawierając Umowę z Wydawnictwem (np. stawiennictwo w sądzie).
W przypadkach wskazanych w niniejszym paragrafie wynagrodzenie uiszczone przez Klienta jest mu zwracane w całości z zastrzeżeniem zapisu ust. 5 niniejszego paragrafu.
2. Wszystkie wskazane powyżej powody odstąpienia od Umowy muszą być przez Klienta udokumentowane.
3. Odstąpienie od Umowy, Klient powinien przesłać do Sprzedawcy na adres e-mail: odnmeritum.pl.
4. W przypadku odstąpienia od Umowy na uczestnictwo w Szkoleniu, w trakcie jego trwania, z przyczyn wskazanych w ust. 1 niniejszego paragrafu, Klient jest zobowiązany uiścić wynagrodzenie proporcjonalnie, za zajęcia, w których wziął udział.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy na Szkolenie co najmniej 14 dni przed planowanym terminem Szkolenia z jakiejkolwiek przyczyny, z wyjątkiem przyczyn wskazanych w ust. 1 niniejszego paragrafu, wynagrodzenie uiszczone tytułem Szkolenia, zostanie zwrócone Klientowi, w kwocie pomniejszonej o kwotę netto kosztów administracyjno-księgowych 300,00 PLN, z zastrzeżeniem zapisu ust. 4 niniejszego paragrafu. Wyjątek stanowią Webinary, w przypadku których wynagrodzenie zwracane jest bez potrącenia kosztów administracyjno-księgowych. Faktura na kwotę kosztów, o których mowa w niniejszym paragrafie zostanie wystawiona dla Klienta i przesłana na adres siedziby lub adres e-mail podany w Formularzu.
6. W przypadku odstąpienia od umowy na uczestnictwo w Szkoleniu, na mniej niż 14 dni przed planowanym terminem Szkolenia, z przyczyn innych niż wskazane w ust. 1 niniejszego paragrafu, Klient jest zobowiązany do zapłaty Sprzedawcy całości wynagrodzenia za to Szkolenie.
7. Brak zapłaty wynagrodzenia lub odpowiedniej jego części oraz nie wzięcie udziału w Szkoleniu, nie są równoznaczne z odstąpieniem od Umowy. W takiej sytuacji, Klient zobowiązany jest zapłacić Sprzedawcy całość wynagrodzenia za Szkolenie.
8. Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy zawartej z Klientem, najpóźniej na 7 dni przed planowanym terminem Szkolenia, jeśli na Szkolenie nie zapisze się wystarczająca liczba Uczestników. Sprzedawca niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Użytkownika, na adres e-mail podany w Formularzu.
9. Sprzedawca ma prawo nie zawrzeć Umowy z Klientem lub odstąpić od Umowy zawartej, , w każdym przypadku nieuiszczenia przez Użytkownika wynagrodzenia wobec Sprzedawca, wynikającego także z innych tytułów niż Szkolenie.
9§ POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
3. Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
§ 10. ODPOWIEDZIALNOŚĆ I GWARANCJE SPRZEDAWCY
1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania przez Klienta ze Sklepu, w szczególności niezachowania warunków technicznych wskazanych w § 3 ust.3 niniejszego Regulaminu.
2. Sprzedawca oświadcza, że Szkolenia organizowane są z zachowaniem najwyższej staranności, niemniej nie ponosi On jakiejkolwiek odpowiedzialności za rezultaty Szkolenia, w tym również za wyniki egzaminów zawodowych, do których Klient zdecyduje się przystąpić wykorzystując wiedzę zdobytą podczas Szkolenia.
3. Sprzedawca dokłada najwyższej staranności, aby Szkolenia prowadzili wykwalifikowani szkoleniowcy, posiadający wiedzę w tematyce danego Szkolenia.
4. Sprzedawca nie wyraża zgody na fotografowanie i nagrywanie treści przekazywanych podczas Szkolenia.
5. Uczestnikom nie przysługuje wobec Sprzedawcy roszczenie o pokrycie dodatkowo poniesionych kosztów, w związku z wzięciem udziału w Szkoleniu, w szczególności kosztów dojazdu, kosztów obiadów etc.
6. W przypadku Webinarów Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za:
§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta.
4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane właściwym sądom powszechnym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawca a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
6. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji na stronie www.odnmeritum.pl.